Każda firma potrzebuje reklamy – nie napisaliśmy nic odkrywczego, jednak okazuje się, że wciąż mnóstwo przedsiębiorców próbuje sobie „jakoś” radzić bez podejmowania żadnych działań promocyjnych. Najczęściej prowadzi to w ślepą uliczkę i osłabia rynkową pozycję firmy. Tymczasem przedsiębiorstwa mają bardzo szeroki wybór narzędzi reklamy, od tych internetowych, przez drobne gadżety, aż po nośniki zewnętrzne produkowane przy wykorzystaniu druku wielkoformatowego. I właśnie tym ostatnim poświęcamy nasz poradnik. Dowiedz się, jakie są przykłady zastosowania druku wielkoformatowego w kampaniach reklamowych i wizerunkowych firm.

Reklama pneumatyczna

To bardzo obszerna kategoria nośników reklamy wielkoformatowej, które wcale nie są zarezerwowane tylko dla największych firm. Przykładami mogą być m.in.:

  • balony pneumatyczne,
  • bramy pneumatyczne,
  • słupy i worki pneumatyczne,
  • ekrany pneumatyczne,
  • chwieje reklamowe,
  • namioty pneumatyczne.

Wszystkie te nośniki reklamy łączy jedno: są doskonale widoczne, co w oczywisty sposób zwiększa zasięg kampanii marketingowej. Ponadto kojarzą się one z kosztownymi formatami reklamy (co niekoniecznie jest prawdą), dzięki czemu nawet mniejsze firmy mogą bardzo łatwo osiągnąć efekt prestiżu i budzić skojarzenia z markami z wyższej półki jakościowej.

Reklama pneumatyczna jest bardzo atrakcyjna dla odbiorców oraz może być wykorzystywana na najróżniejsze sposoby: od promowania firmy podczas imprez plenerowych, aż po oznaczanie siedziby przedsiębiorstwa.

Billboardy

To najlepiej kojarzone nośniki produkowane z wykorzystaniem druku wielkoformatowego. Billboardy budzą skrajne emocje w naszym społeczeństwie, ponieważ faktycznie miejscami jest ich zdecydowanie za dużo. Z drugiej jednak strony trudno się dziwić firmom inwestującym w te nośniki – taka reklama jest doskonale widoczna nawet z dużej odległości.

Pamiętajmy natomiast, że skuteczność reklamy na billboardzie zależy od dwóch czynników:

  1. Kreatywności.
  2. Jakości nadruku, która decyduje o tym, jak długo reklama będzie czytelna i atrakcyjna dla odbiorców.

Stąd ważne jest, aby druk wielkoformatowy zlecać wyłącznie polecanym drukarniom, mającym ugruntowaną pozycję na polskim rynku i wykorzystującym najnowocześniejsze technologie drukarskie.

 

Bannery reklamowe

Podstawową zaletą bannerów reklamowych jest ich uniwersalność. Oznacza to, że taki banner można umieścić zarówno na ogrodzeniu, ścianie budynku, jak i wewnątrz obiektu. Jest to zatem bardzo ciekawa opcja dla tych firm, które mogą sobie pozwolić na zamówienie zaledwie kilku nośników wielkoformatowych i chcą je wykorzystywać w różnych sytuacjach.

W przypadku bannerów reklamowych bardzo dobrze sprawdza się druk UV, który gwarantuje dużą odporność na promieniowanie słoneczne i inne niekorzystne czynniki środowiskowe. Dzięki temu banner powieszony w jednym miejscu będzie czytelny i atrakcyjny przez bardzo długi czas.  

Systemy wystawiennicze

Wiele również mniejszych firm regularnie bierze udział w różnego rodzaju imprezach branżowych, które umożliwiają zaprezentowanie swojej oferty klientowi końcowemu czy potencjalnym kontrahentom. Duży wpływ na to, ile spotkań uda się zorganizować np. podczas targów ma wygląd firmowego stoiska. Okazuje się, że tutaj także zastosowanie ma druk wielkoformatowy, który wykorzystuje się do produkcji systemów wystawienniczych, a więc m.in. roll-upów czy ścianek.

Reklama na pojazdach

Druk wielkoformatowy przydaje się również do produkcji reklam umieszczanych na wszelkiego rodzaju pojazdach – na przykład samochodach służbowych, autobusach i tramwajach czy autokarach.

Taka forma reklamy może być bardzo skuteczna w sytuacji, gdy firma chce się promować w jak najszerszej grupie odbiorców, a przy tym zbudować prestiżowy wizerunek. W końcu nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na sfinansowanie takiej kampanii reklamowej, stąd konsumenci widząc np. autobus oklejony hasłami promującymi daną markę z miejsca nabierają do niej zaufania i kojarzą ją przez pryzmat profesjonalizmu.

Reklama na budynkach

Budynki, szczególnie te okazałe i znajdujące się przy głównych traktach komunikacyjnych, są bardzo atrakcyjnymi miejscami ekspozycji reklam. Oczywiście coraz więcej miast walczy z chaosem reklamowym i nielegalnymi nośnikami, stąd planując taką kampanię należy w pierwszej kolejności uzyskać wszelkie zgody, a następnie skupić się na jakości nośnika oraz projektu graficznego. Druk wielkoformatowy jest wykorzystywany do produkcji m.in. siatek, folii przeźroczystych i monomerycznych czy banerów typu Blockout.

Już tylko na podstawie tych przykładów można uznać, że druk wielkoformatowy jest niezbędnym elementem projektowania kampanii reklamowych – zarówno tych o zasięgu krajowym, jak i lokalnym. Jeśli potrzebujesz tego typu nośników, to postaw na współpracę z zaufanym, rekomendowanym przez innych przedsiębiorców wykonawcą. Druk wielkoformatowy klasy premium oferuje Grupa Luxpol – szczegóły znajdziesz na stronie http://grupaluxpol.pl/druk-wielkoformatowy