Sprzedaż towarów przez internet z pewnością wymaga odpowiedniego opisu produktu, jak również przygotowania wysokiej jakości zdjęć, dzięki temu potencjalny kupujący może zapoznać się z naszą ofertą.
Często fotografie produktów wykonywane są na białym tle, dzięki czemu lepiej zaznaczone są szczegóły, możemy zobaczyć kształt towaru. Białe tło wykorzystują właściciele sklepów internetowych, z pewnością w przypadku białego tła najlepiej możemy oddać szczegóły produktu. Warto pamiętać, iż fotografia może oddać więcej szczegółów niż opis, dlatego warto przygotowywać profesjonalne zdjęcia, dzięki czemu kupujący upewni się, iż jest to produkt, którego poszukuje.
Czym jest fotografia produktowa?
Tło może mieć duży wpływ na fotografię, jeżeli produkt posiada kolor jasny lub też biały, wówczas białe tło nie będzie najlepszym pomysłem, możemy wykorzystać tło w różnych kolorach, często może to wyróżnić nasze zdjęcia, przykładowo na tle konkurencji w portalach sprzedażowych. Fotografia produktowa to inaczej packshot, czyli produkt na jednolitym tle, wykorzystują je sklepy internetowe, różnego rodzaju serwisy aukcyjne oraz sprzedażowe. Jeżeli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji, powinniśmy wykonać zdjęcia produktów, które będą jak najlepiej oddawały jego właściwości. Niekiedy zdjęcia czarnych produktów są wykonane nieprawidłowo, są one niedoświetlone, przez co szczegóły są niewyraźne. Wykonanie profesjonalnej fotografii sprawi, iż produkt będzie lepiej widoczny na zdjęciu, oddamy więcej szczegółów. Dzięki temu klienci chętniej będą wybierali produkty z naszej oferty.
Fotografowane mogą być produkty różnej wielkości, z różnych materiałów, także szklane, przezroczyste, produkty które odbijają światło. Fotograf będzie wiedział, w jaki sposób dobrać oświetlenie, w jaki sposób umieścić punkty świetlne, aby jak najlepiej oddać charakterystykę produktu na zdjęciu. Firmy zajmujące się fotografią produktową mogą wykonać zdjęcia na miejscu u klienta, lub też mogą wykonać zdjęcia produktów nadesłanych kurierem. Jest to bardzo wygodna opcja, możemy szybko uzyskać zdjęcia wysokiej jakości i rozpocząć sprzedaż. Przykładowo firmy, które sprowadzają towar z zagranicy, nie mają dobrej jakości zdjęć lub też zdjęcia, które oferuje producent nie są zadowalające, wówczas często korzystają z fotografii produktowej.
Fotograf dysponuje oczywiście odpowiednim sprzętem, wie jaki obiektyw należy dobrać, w jakiej odległości umieścić aparat, aby pozycja była optymalna, a także wykona kadrowanie. Dzięki temu fotografia produktowa będzie profesjonalna, fotograf zadba o wszystkie aspekty związane z obróbką, dzięki czemu możemy uzyskać gotowe zdjęcia do umieszczenia w sklepie internetowym.